Facebook YouTube

 

Alfabetarele Magnetice pentru tabla 

 

Dimensiune     :  48 cm lungime               Numar de file pe rand   :  10                  Dimensiune Litera pe fila                      :  3 cm

Inaltime          :  17 Cm                           Semne ortografice        :  DA                 Culoare diferita vocale/consoane           : DA 

Inaltime File    :  10 cm                            Semne ortoepice          :  DA                 Set  Litere                                           :  27    

Prindere magnetica                                  File Rezistente             :  DA                 Legatura  litera/corespondent numeric   : DA

 

Propozitiile pot fi construite prin alaturarea mai multor alfabetare 

Permite

 

 Clasa Pregatitoare CP 

Alfabetarul pentru clasa pregatitoare are pe parteaa de sus scriere cu litere de tipar mici, iar pe partea de jos scriere cu litere de tipar mari. 

      

 Clasa I - Alfabetar  CL1

Alfabetarul pentru clasa I CL1  are pe parteaa de sus scriere cu litere de mana mici, iar pe partea de jos scriere cu litere de tipar mici. 

          

  Clasa I - Alfabetar  DS1

Alfabetarul pentru clasa I DS1 are pe parteaa de sus scriere cu litere de mana mici, iar pe partea de jos scriere cu litere de tipar mari. 

 

 

 

Afise Clasa Pregatitoare

 

 

Afiş NumLit Clasa Pregătitoare  (480x680 mm)

Afişul sistematizează conţinuturile din programa de clasă pregătitoare prezentând alfabetul cu litere mari şi mici de tipar şi numerele de la 0 la 31.

Metoda NumLit de asociere a literei cu numărul corespunzător poziţiei în alfabet susţine ordonarea cu rapiditate a literelor în alfabet şi poziţionarea lor cu uşurinţă într-un şir.

IMI PLACE, IL VREAU   !

         Invatarea tablei adunarii este mai usoara prin metoda NumLit

identificarea elementelor grafice si corespondenta acestora la inversarea inmultirii

identificarea rezultatului la unirea dintre coloana si rand 

identificarea numarului de elemente grupate in casuta de rezultat

corespondenta intre Rezultat si numarul de casute aflate in dreptunghiul sau patratul formate -identificate si prin culoarea corespondenta numerelor alese

 

           

                     Afis Tabla IAdunarii Figurativ                                                                          Afis Tabla Adunarii  Pitagora    

  

IMI  PLACE, VREAU SA LE CUMPAR !

Afiş Numere naturale 0-100,  Clasa I

 

Afişul susţine dobândirea cunoştinţelor legate de numeraţia 0-100  conform programei învăţământului primar.

Numerele sunt corelate cu literele alfabetului permiţând astfel integrarea cunoştinţelor de limbă română în orele de matematică.

 

Organizarea şirului numerelor naturale de la 0 la 100 permite:

 

®    formarea conceptului de mărime şi ordonare în funcţie de mărime, prin reprezentare grafică;

 

®    dezvoltarea cunoştinţelor despre numeraţie (stabilirea numerelor mai mari/mai mici faţă de un număr dat; numărare  de la...până la..., între; numărare cu pas dat; ordonare; comparare);

 

®    identificarea numerelor pare/impare evidenţiate prin culori diferite şi prin prezenţa icon-urilor (smiley face);

 

®    stabilirea conceptelor de linie/coloană prin aşezarea numerelor;

 

®    compunerea/descompunerea numerelor în zeci şi unităţi pornind de la figurile geometrice prezentate: o unitate (hexagon) şi o zece (pătrat răsturnat) sau de la combinarea unei linii cu o coloană (linia lui 10 cu coloana lui 3 este numărul 13);

 

®    identificarea valorii de par/impar a unui  număr pornind de la aşezarea pe coloane a numerelor (3 este număr impar....toată coloana are numere impare-13,23.....) formarea şi dezvoltarea deprinderii de orientare pe o pagină (sus,/jos, dreapta,/stânga, linii, coloane).

 

IMI PLACE, LE  VREAU   !

Afise Clasa a II-a

 

 

 Invatarea tablei inmultirii este mai usoara prin metoda NumLit 

 

                 Afis Tabla Inmultirii Figurativ                                                      Afis Tabla Inmultirii  Pitagora     

  

 

Tabla inmultirii dupa metoda CD

Presupune o abordare total inovativa  ce coreleaza activitatea diverselor zone/arii corticale pentru o aprofundare mai usoara. Metoda pleaca de la ideea ca tabla inmultirii are doar 42 de rezultate, dintre care:

9 sunt unitatile/ cifrele:  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

10 zeci :  10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100

8 sunt patratele numerelor :  2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

si raman doar 15 rezultate de memorat !!!

alaturam activitati diverse in procesul de invatare si  transformam invatarea in joc ( memorare logica involuntara NumLit) 

Copilul este ajutat grafic si informational, toate solutiile posibile fiind trecute in casuta numarului ce urmeaza a fi invatat. Pentru o mai buna orientare, se face diferenta de pozitie la cifrele care reprezinta unitatile si zecile.

 

         Tabla Inmultirii CD                                                Tabla Impartirii CD

Motric

Invatam o poezie despre tabla inmultirii

 

 

 IMI  PLACE, VREAU SA LE CUMPAR !

Calendarul naturii

CALENDARUL NATURII  

Calendarul naturii a fost conceput pentru a susţine momentul Întâlnirea de dimineaţă prevăzut în programa învăţământului preşcolar şi şcolar mic. El este alcătuit din şase planşe cu ajutorul cărora elevii stabilesc reperele temporale, meteo şi prezenţa la clasă. Planşele sunt independente una de cealaltă permiţând dascălului să decidă locul sau formaţia în care le afişează în clasă.

Cercurile de pe planşe sunt însoţite de săgeţi care se prind magnetic de interiorul lor şi permit marcarea evenimentului dorit. Planşa de prezenţă (planşa violet) este magnetică în totalitate pentru a înlesni manevrarea jetoanelor cu numele fiecărui elev sau afişarea unui eveniment.

Planşele susţin învăţarea unor cuvinte în limba engleză prin afişarea lunilor anului şi a zilelor săptămânii şi în această limbă (pe verso).

Prin utilizarea planşelor din Calendarul naturii se vor atinge următoarele obiective:

  • identificarea anotimpurilor, a lunilor aferente acestora şi a caracteristicilor fiecărui anotimp (planşa roşie);
  • învăţarea cifrelor romane de la I la XII prin numeroatarea anotimpurilor (planşa roşie);
  • învăţarea simbolurilor meteo pentru starea vremii (planşa portocalie);
  • identificarea zilelor săptămânii şi a ponderii activităţilor elevilor în fiecare din aceste zile (planşa galbenă);
  • înţelegerea noţiunii de zi lucrătoare şi zi liberă prin observarea culorilor cu care au fost scrise zilele săptămânii şi a simbolurilor legate de activităţile zilnice ale elevilor (planşa galbenă);
  • stabilirea ordinii zilelor din săptămână prin numerotarea acestora (planşa galbenă);
  • înţelegerea conceptului de dată şi asocierea acesteia cu ziua din săptămână (planşa verde);
  • dobândirea de cunoştinţe legate de ceas şi de orele ante şi post meridian (planşa albastră);
  • stabilirea prezenţei elevilor la şcoală şi marcarea evenimentelor deosebite din fiecare zi (planşa violet);
  • dobândirea cunoştinţelor despre ordinea culorilor curcubeului prin culorile de fundal ale planşelor: roşu-oranj-galben-verde-albastru-violet.

      EXCELENT !!! IMI PLACE, VREAU SA-L CUMPAR !


Prezentare

Descriere:

 

- cercul Anotimpurilor: cercul cu fundal roşu este împărţit în patru părţi egale. În fiecare parte este reprezentat un anotimp şi imagini-simbol ale acestuia. Pe margine sunt scrise lunile aferente anotimpului reprezentat.

 

- cercul Meteo: cercul cu fundal orange cuprinde 7 simboluri pentru stabilirea reperelor meteo: soare, soare cu nori, nori, soare cu ploaie, ploaie, vânt, ninsoare.

 

- cercul Sâptămânii: cercul cu fundal galben este împărţit în 6 părţi în care sunt scrise zilele săptamânii (sâmbătă şi duminică sunt în aceeaşi fracţiune); zilele sunt numerotate cu cifre de la 1 la 7; pentru zilele lucrătoare a fost alocată o imagine cu elevi şi o şcoală, zilele de odihnă sunt însoţite de imaginile copiilor care se joacă.

 

- cercul Data din lună: cercul de culoare verde exterior cuprinde şi un cerc concentric interior. Pe marginea cercului mare sunt scrise numerele de la 1 la 19 iar pe cel interior de la numerele de la 20 la 31. Fiecărei cifre îi este alocată litera corespunzătoare (majuscule, culoare verde) conform principiului NumLit. Pe verso, zilele din lună sunt aşezate ca în calendar.

 

- cercul Ceasul: cercul de culoare albastră prezintă ceasul cu orele ante şi post meridian. Cu ajutorul săgeţior magnetice se pot marca orele şi minutele.

 

- planşa de culoare violet este în totalitate magnetică şi permitea realizarea prezenţei zilnice şi afişarea evenimentelor importante din zi.

 

Cercurile sunt însoţite de săgeţi care se prind magnetic de interiorul cercului şi care permit marcarea evenimentului dorit.


Scop

Prin utilizarea planşelor din Calendarul naturii se vor atinge următoarele obiective:

 

®    identificarea anotimpurilor, a lunilor aferente acestora şi a caracteristicilor fiecărui anotimp (planşa roşie);

 

®    învăţarea cifrelor romane de la I la XII prin numeroatarea anotimpurilor (planşa roşie);

 

®    învăţarea simbolurilor meteo pentru starea vremii (planşa portocalie);

 

®    identificarea zilelor săptămânii şi a ponderii activităţilor elevilor în fiecare din aceste zile (planşa galbenă);

 

®    înţelegerea noţiunii de zi lucrătoare şi zi liberă prin observarea culorilor cu care au fost scrise zilele săptămânii şi a simbolurilor legate de activităţile zilnice ale elevilor (planşa galbenă);

 

®    stabilirea ordinii zilelor din săptămână prin numerotarea acestora (planşa galbenă);

 

®    înţelegerea conceptului de dată şi asocierea acesteia cu ziua din săptămână (planşa verde);

 

®    dobândirea de cunoştinţe legate de ceas şi de orele ante şi post meridian (planşa albastră);

 

®    stabilirea prezenţei elevilor la şcoală şi marcarea evenimentelor deosebite din fiecare zi (planşa violet);

 

®    dobândirea cunoştinţelor despre ordinea culorilor curcubeului prin culorile de fundal ale planşelor: roşu-oranj-galben-verde-albastru-violet.

 


Exerciţii/jocuri:

Exerciţii/jocuri:

1) Litera zilei – identificarea de cuvinte pornind de la litera corespunzătoare datei (planşa verde);

2) Vecinii literei – stabilirea literelor vecine din alfabet (planşa verde);

3)  Numără de la mic la mare – numeraţie în ordine crescătoare, din 1 în 1 (planşele galbenă şi verde);

4)  Numără de la mare la mic – numeraţie în ordine descrescătoare, din 1 în 1 (planşele galbenă şi verde);

5)  Broscuţa sare din 2 în 2 – numeraţie din 2 în 2, în ordine crescătoare/descrescătoare (planşele galbenă şi verde);

6)  Vecinii numerelor – stabilirea predecesorului şi a succesorului unui număr dat (planşele galbenă şi verde);

7)  Numerele mai mici – predecesorii unui număr sunt mai mici decât numărul dat (planşele galbenă şi verde);

8)  Numerele mai mari – succesorii unui număr sunt mai mari decât numărul dat (planşele galbenă şi verde);

9)  Prezintă anotimpul – identificarea caracteristicilor anotimpurilor (planşa roşie);

10)Activităţile mele zilnice – stabilirea activităţilor şcolare/extraşcolare şi a ponderii acestora în funcţie de ziua din săptămână (planşa galbenă);

11)Cum e vremea astăzi? – înţelegerea şi explicarea unor simboluri universale (planşa portocalie).

 

 

Matematicar  pentru Tabla

 

Formarea deprinderilor matematice de baza. Matematicarul se bazeaza cunostiintele acumulate de copil in gradinita 

si permite dezvoltarea unui aparat matematic adecvat programei scolare din clasele 

Invatarea armonioasa presupune unirea tuturor receptorilor copilului in scopul de a simplifica perceptia si totodata de a amplifica analiza si intelegerea !Copilul vede, înțelege si învață ușor .

Foarte util pentru 

      EXCELENT !!! IMI PLACE, VREAU SA-L CUMPAR !

 

Plansete Liniaturi Speciale

 

* Dimensiunea unei planse 320 x 450 mm . 
* Liniatura special dimensionata pentru a fi vizibila din spatele clasei si pot fi folosite in tandem cu tablele inteligente sau proiectorul..

Utile pentru ca :

 Noile Planse Magnetice cu liniaturi combinate pentru tabla magnetica se disting prin :

* rezistenta 
* scriere cu carioca whiteboard si stergere pe baza de servetel.
* 2 modele de liniatura pe plansa ( 2 "fetze" )
* maniabilitate ( usor de folosit la prindere sau la inlaturare)
* usor de depozitat ( necesita spatiu mic )
greutate redusa
nu se deterioreaza , nu se indoaie

      

 Ajuta la formarea scrisului si a pozitiei de scriere la tabla 

* mai igienice si se poate construi caroiajul dorit. ..
* la inaltimea potrivita pentru fiecare copil in parte, 
* pot fi deplasate foarte usor in sus, in jos, in dreapta sau in stanga!
* cu liniatura dorita, la lungimea dorita.
* pentru unul sau mai multi elevi care pot exersa in acelasi timp.

          

  Utile plansele magnetice chiar si la clasele dotate cu proiector sau tabla inteligenta

* se poate intampla sa aveti nevoie si de liniatura si de alt material de proiectat in acelasi timp.
* suprafata acoperita de proiectie este limitata, cea acoperita de planse poate fi cat tabla de mare.  
* copii nu sunt nevoiti sa scrie in umbra luminii de la proiector sau in pozitie inconfortabila.
* Nu se pierde portiunea de liniatura acoperita de umbra copilului. 
* plansele magnetice pot fi usor transportate si folosite in orice locatie, chiar si in mijlocul naturii 
* aparatele electronice se uzeaza si au timp de viata limitat.

 

 

        EXCELENT !!! IMI PLACE, VREAU SA LE CUMPAR !

 

 

JOCUL INTELIGENT

 

este un joc pedagogic excelent ce permite stimularea copilului pentru a invata temeinic primele notiuni de matematica, logica si ...scriere! Destinat copiilor cu varste intre 3 si 10 ani

Jocul INTELIGENT

Este compus  dintr-o Planșa Magnetică cu 2 fețe si seturi de magneti , ce poate fi folosit din grupa mijlocie si pana in clasa a IV-a . Jocul cuprinde:

–        Fata  alba cu liniatură pe care puteți dezvolta diverse jocuri cu magnețti

–        fata cu liniaturi specifice - matematică, puncte, dictando pentru a acoperi o gama cât mai largă de posibilități de joc (mulțimi, AVAP, CLR, MEM etc).

–        seturi magneti de lucru  a cate 10 buc  fiecare

Utilitate:
- poate fi scrisa si stearsa cu carioci whiteboard
- puteti exemplifica pe Planșele jocului
----- elemente geometrice
----- numere naturale
----- fractii
----- multimi
----- tabla adunarii 
----- operatii matematice 
- AVAP
etc.

 

Jocul INTELIGENT  fi folosit la :  

Învățarea numerației 1-10 prin realizarea scării numerice atât ordinea crescătoare cât și ordinea descrescătoare;

Asocierea cifrelor cu culoarea formei geometrice și poziția lor în scara numerică;

Asocierea culorilor curcubeului și poziției lor cu cifrele și poziția lor în scara numerică.

Poziția formelor geometrice pe scara numerică corespunde cu ordinea învățării lor pe grupe de vârstă dar și cu concentrul pe grupe de vârstă prevăzut de programă: grupa mică – cerc și pătrat – 1-3, grupa mijlocie – triunghi – 1-5, grupa mare – dreptunghi (oval și romb) 1-10;

Cifrele pot fi poziționate pe placă treptat în ordinea învățării lor. Grupele/mulțimile sunt delimitate, astfel asigurând orientarea copilului pe placă. În învățarea unei noi cifre copilul are posibilitatea să asocieze cantitatea cu cifra și invers, învățând prin comparație. Astfel sesizează concret cu cât este mai mare o cifră decât cealaltă deoarece  fiecare grupă/mulțime delimitată are linii care presupun așezarea elementelor prin comparație.

Setul poate conține optional și alte imagini care pot fi folosite în funcție de evenimentele calendaristice, temele proiectelor, pe care le desfășoară educatoarea (câini, mașini, mere, avioane, buburuze, etc.)

Placa poate fi folosită și pentru exerciții pregătitoare anterioare trecerii la numerație:

-aprecierea globala a cantitatii:  multe/putine

-aprecierea cantitatii prin punerea in perechi in limitele 1-3, 1-5, 1-10, în funcție de nivelul de vârstă (mai putin decat.../mai mult decat.../tot atatea....) corespondenta biunivoca

În acest caz se poate folosi prima coloană/mulțime în comparație cu altele. Ex: Așază în a doua coloană mai puține ... decât în prima coloană; Așază pe a treia coloană mai multe obiecte/elemente decât pe prima coloană. Așază pe a patra coloană  tot atâtea elemente/obiecte ca pe prima.

Având în vedere că setul conține două seturi de cifre, ele mențin corespondența culoare, poziție, formă geometrică în momentul în care se realizează ordinea descrescătoare.

Setul conține semnele ,,+”, ,,-”, ,,=”, astfel încât se poate folosi placa și pentru învățarea adunărilor și scăderilor cu o unitate la grupa mare, peste 2 unități la clasa pregătitoare și după. La clasa pregătitoare se pot folosi și celelalte semne ,,≥”, ,,≤”, ,,:”, ,,x”.

Adunările și scăderile pot fi realizate cu ajutorul cifrelor și elementelor componente ale setului pe fața 2 cu liniatură.

 

Fața 2 liniatură - Învățarea formelor culorilor multtimilor  și cifrelor 

 

Pentru a rămâne tot în zona matematicii se pot realiza următoarele:

- Formare de grupe/mulțimi după criterii specificate: Ex. Formează pe partea galbenă grupa/mulțimea pieselor de formă pătrată și rotundă. Ia piesele din grupa/mulțimea dată și formează o grupă de figuri mari pătrate/grupă de figuri mici rotunde.

Fiind împărțită în trei grupe/mulțimi de culori diferite poți realiza  exerciții de grupare atât cu piese, forme din setul dat cât și din ce ai la dispoziție.

- Realizare de serieri, structuri logice de genul:

- Operații cu mulțimi:

Reuniunea:  a două mulțimi A și B este mulțimea notată A U B, formată din toate elementele celor două mulțimi comune și necomune, luate o singură dată;

Intersecția: a două mulțimi A și B este mulțimea notată , formată din toate elementele comune celor două mulțimi, luate o singură data;

Diferența: a două mulțimi A și B este mulțimea notată  , formată din elementele mulțimii A care nu aparțin mulțimii B;

Produsul Cartezian: a două mulțimi A și B este mulțimea notată  , formată cu toate perechile ordonate cu primul element din A și al doilea element din B.

În cazul nostru mulțimea A va fi formată în spațiul verde, mulțimea B în spațiul portocaliu.

- Compuneri și descompuneri ale cifrelor/numerelor. Descompunere ex.: se pune cifra și tot atâtea elemente pe spațiul galben și se descompune apoi la alegere de către copii pe celelalte două spații, așezându-se lângă și cifra corespunzătoare – cele din set fiind suficiente. La compunere se realizează mersul invers).

- Împărțirea întregului în jumătăți cu ajutorul unor figurine, obiecte confecționate/date de educatoare/învățătoare;

Compuneri si rezolvari de probleme pornind de la piesele din set

 

Fața 2 – utilitate

Poate fi folosită în grădiniță la Domeniul estetic și creativ, la Domeniul Limbă și Comunicare, la Domeniul Știință

DEC –

Se pot trasa cu ajutorul cariocilor lavabile linii pe puncte, desene realizate de copii, combinații de linii pe diferite liniaturi.

DLC

Trasarea literelor pe diferite liniaturi

Trasarea cifrelor pe diferite liniaturi

Combinațiile de liniaturi î-l ajută pe copil să se exprime liber prin exersarea musculaturii mici ai mâinii, î-l ajută să-și dezvolte coordonarea oculo-motorie; î-l pregătește pentru scris începând de la vârste mici.

Mărimea lor pot varia în funție de vârstă. Cu cât vârsta este mai mică cu atât spațiile pot fi mai mari ca ulterior să poată trasa pe liniaturi mai mici.

 

Întreaga placă poate fi îndoită pentru a se exersa pe diferite părți ale ei.

Fiind ușor de curățat poți să modelezi pe ea cu diferite materiale, poate fi  folosită pentru a prinde foaia pentru desen/pictură, pentru a-l deprinde pe copil să lucreze curat, îngrijit și ordonat.

 
 

  Învățarea formelor culorilor multtimilor  și cifrelor    Șiruri    CUM IL POT FOLOSI ? - tutorial    

                      IMI PLACE, IL VREAU!

 

JOCUL RESPONSABIL

 

Jocul RESPONSABIL se adreseaza tuturor parintilor si managerilor care isi doresc sa isi invete copiii/echipa  sa respecte regulile dorite. Este un joc interactiv, iubit de copii, care se desfasoara pe parcursul intregii zile, saptamani, luni iar rezultatele sunt usor de obtinut!

Vrei prin joc copilul sa-l inveti 

Ca sa fie ordonat?
Doar cu puncte sa-l rasfeti...
Iata cum ai si aflat!

O metoda simpla, ce foloseste dorinta copilului de a acumula valori/ puncte!

JOCUL VA PERMITE STIMULAREA SI BONIFICAREA COPILULUI/Echipei PENTRU A REALIZA ACTIVITATILE DORITE in pasi simpli:

  1. stabilesti actiunile dorite pentru a fi imbunatatite
  2. stabilesti importanta lor si le acorzi un punctaj (poate fi modificat)
  3. stabilesti criteriile de bonificare
  4. folosesti tabla de punctaj pentru a tine evidenta zilnica / lunara/ anuala a punctajelor inregistrate 
  5. vezi rezultatele!

Copilul va dori sa respecte regula impusa pentru a obtine un punctaj cat mai mare si o bonificatie. Detalii in prospect.

Componenta:

–        2 planse magnetice cu elemente decupate pentru stabilirea actiunilor

–        Plansa punctaj

–        Plansa emoticoane magnetice stantate pentru bonificatii

 

 
 

CUM IL POT FOLOSI ? - tutorial                                     IMI PLACE, IL VREAU!

JOC PENTRU GRĂDINIŢE


Prezentare

Jocul cuprinde: 20 de jetoane, 12 seturi de cărţi de joc şi tabla de joc.

CĂRŢILE DE JOC

Cărţile pot fi folosite în combinaţie cu tabla de joc sau independent de aceasta. Folosirea cărţilor de joc permite o mare varietate de răspunsuri şi integrarea cunoştinţelor din domenii diferite (limbă şi comunicare, ştiinţe).

Pe fiecare carte se găseşte reprezentarea grafică a numerelor de la 0 la 10 realizată cu ajutorul imaginilor: animale, mijloace de transport, fructe şi legume. Pe verso apar: cifra, 10 simboluri albe smiley-face şi litera conform conceptului NumLit (asocierea literei cu numărul corespunzător poziţiei ei în alfabet).

Pe cartea cu numărul 10 se sugerează ideea de zece prin folosirea unei reprezentări grafice a mulţimii – elementele sunt aşezate într-o „casă”.

Varietatea imaginilor de pe cărţi permite discuţii despre: grupe de animale (mamifere, insecte, păsări), mijloace de transport (terestre, aeriene, navale), legume şi fructe (anotimpul de coacere, ţara de provenienţă, modalităţi de utilizare, influenţa lor asupra sănătăţii omului), apartenenţa imaginilor a cărui culoare/formă s-a schimbat (ardei roşu-ardei galben; două rase diferite de câini, două modele diferite de maşini).

Cărţile sunt concepute astfel:

-   animale:22 cărţi cu câini (2 seturi cu 2 imagini diferite), 11 cărţi cu rândunele, 11 cărţi cu gărgăriţe

-   mijloace de transport:22 cărţi cu maşini (2 seturi cu 2 imagini diferite), 11 cărţi cu avioane, 11 cărţi cu vapoare

-   legume/fructe:22 cărţi cu ardei (2 seturi cu 2 imagini diferite), 11 cărţi cu căpşuni, 11 cărţi cu banane

TABLA DE JOC

Faţa 1:

Tabla de joc, care cuprinde dreptunghiuri violet şi verzi aşezate pe linii şi coloane, urmăreşte formarea deprinderii de ordonare crescătoare/descrescătoare a mulţimilor de obiecte. Cercurile din interiorul dreptunghiurilor sugerează, prin mărime, această ordonare de la mic la mare respectiv de la mare la mic. Săgeţile întăresc regula de ordonare.

Faţa 2:

Tabla de joc cuprinde patru dreptunghiuri violet şi verzi aşezate două câte două pe linii şi coloane prin care se urmăreşte formarea deprinderii de comparare a mulţimilor de obiecte.


Scop

Prin abordarea planşei de joc se vor atinge obiective importante pentru vârsta preşcolară:

®    formarea conceptului de mărime şi ordonare în funcţie de mărime;

®    stabilirea semnificaţiei conceptelor crescător şi descrescător;

®    înţelegerea utilizării mărimii şi culorilor unor simbolurilor geometrice (cercuri) pentru sugerarea unei sarcini.

 

Prin utilizarea cărţilor de jocse vor atinge obiective importante pentru vârsta preşcolară:

®    asocierea numărului la cantitate sau a cantităţii la numărul dat;

 

®    formarea deprinderii de reprezentare grafică a unui număr;

 

®    formarea deprinderii de numărare rapidă a elementelor unei mulţimi;

 

®    formarea conceptului de zece prin folosirea unor reprezentări grafice;

 

®    dobândirea de cunoştinţe legate de unităţi/zeci;

 

®    dezvoltarea deprinderilor de colorat  prin personalizarea paletei (verso: colorarea numărului de icon-uri conform cifrei);

 

®    dobândirea de cunoştinţe legate de numeraţie (număr, ordonare, comparare);

 

®    formarea unor deprinderi de calcul prin compuneri/descompuneri sau exerciţii create cu cărţile de joc sau cu jetoanele;

 

®    formarea conceptului NumLit: asociere număr-literă după poziţionarea lor;

 

®    îmbogăţirea vocabularului;

 

®    îmbogăţirea cunoştinţelor din domenii diferite (limbă şi comunicare, ştiinţe):

 

®    rezolvarea unei sarcini pornind de la o cerinţă dată.

 


Exerciţii/jocuri

Exerciţii pe tabla de joc:

-         exerciţii de orientare  (sus,/jos, dreapta,/stânga, linii, coloane, săgeţi)

 

-          Care este regula? – stabilirea regulii de ordonare a cercurilor în dreptunghiuri

 

-          Ce spune săgeata? – stabilirea semnificaţiilor săgeţilor

 

Exerciţii/jocuri cu cărţi:

1)      Numărul arată că sunt .....(câini)! – asocierea numărului la cantitate;

2)      Colorează tot atâţia zâmbăreţi! – formarea deprinderii de asociere (prin colorare) a cantităţii la numărul dat;  

3)      Numără imaginile! – dobândirea deprinderii de numărare a imaginilor dintr-un şir, din 1 în 1 sau din 2 în 2;

4)      Caută perechea! – găsirea cărţilor care reprezintă acelaşi număr;

5)      Găseşte familia! – identificarea cărţilor care au imagini din aceeaşi clasă (animale) sau grupă (câini);

6)      Căsuţa de nota 10 – înţelegerea conceptului de zece ca fiind o căsuţă cu 10 elemente;

7)      Litera de pe carte – identificarea literei din alfabet corespunzătoare numărului;

8)      Spune alte cuvinte – identificarea de cuvinte cu litera asociată numărului;

9)      Spune ceva despre...– analizarea imaginii de pe carte (silabe, sunete, singular/plural propoziţii cu ele, informaţii despre elementul desenat... conform cerinţei învăţătorului);

10)  Mai pune.... (câini). Câţi ai? – exerciţii de adunare cu suport vizual.

 

Exerciţii/jocuri cu cărţi/cu jetoane pe tabla cu cercuri:

1)      Şirul creşte tot mai mare – ordonarea crescătoare a cărţilor/a jetoanelor;

 

2)      Şirul se face tot mai mic – ordonarea descrescătoare a cărţilor/a jetoanelor;

 

3)      Broscuţa sare din...în...pietre – numeraţie cu pas dat pe cărţile/pe jetoanele aşezate pe tablă;

 

4)      Vecinii numerelor – stabilirea predecesorului şi a succesorului unui număr dat;

 

5)      Numerele mai mici – predecesorii unui număr sunt mai mici decât numărul dat;

 

6)      Numerele mai mari – succesorii unui număr sunt mai mari decât numărul dat;

 

7)      Locul meu arată că sunt un număr mai mare/mai mic decât.... – stabilirea mărimii numărului după poziţia în şir.

 

8)      Grupează două mulţimi în una singură!! – identificarea variantelor de compunere a unui  număr

 

9)      Împarte jetoanele în două mulţimi! – identificarea de variante de descompunere a unui număr

 

 JOCUL PENTRU GRĂDINIŢĂ

Jocul urmăreşte formarea deprinderii de alcătuire de mulţimi de mărimi diferite, compararea acestora şi ordonarea crescătoare/descrescătoare a mulţimilor de obiecte.

Jocul are o tablă de joc, 20 de jetoane şi 12 seturi de cărţi de joc cu numerele de la 0 la 10 reprezentate grafic prin imagini.

Cărţile pot fi folosite în combinaţie cu tabla de joc sau independent de aceasta. Folosirea cărţilor de joc permite o mare varietate de răspunsuri şi integrarea cunoştinţelor din domenii diferite (limbă şi comunicare, ştiinţe).

Faţa 1:

Tabla de joc are afişate dreptunghiuri verzi şi violet care sugerează ordinea de numeraţie prin mărimea cercurilor din interiorul acestora. Săgeţile scrise la începutul şirului întăresc această regulă.

 

Prin abordarea planşei de joc se vor atinge obiective importante pentru vârsta preşcolară:

 

 

Faţa 2:

Tabla de joc cuprinde patru dreptunghiuri violet şi verzi aşezate două câte două pe linii şi coloane.

Prin abordarea planşei de joc se vor atinge obiective importante pentru vârsta preşcolară:

 

 IMI  PLACE, VREAU SA-L CUMPAR !

Afiş Grădiniţă (480x680 mm)

Afişul susţine învăţarea literelor mari de tipar cu ajutorul imaginilor care însoţesc aceste litere.

Numerele de la 0 la 10 sunt prezentate prin asocierea acestora la cantitate. Copiii vor descoperi cu uşurinţă valoarea crescătoare a şirului de numere.

Prezent permanent în clasă, afişul atrage prin imagine şi culoare şi permite memorarea logică a unor conţinuturi specifice programei acestei vârste.

 

IMI PLACE, IL VREAU   !

ALFABETAR


Prezentare

Alfabetarul a fost conceput astfel încât să fie uşor de manevrat, uşor de transportat şi să permită scrierea rapidă a cuvintelor.

Alfabetarul cuprinde 7 grupe a câte 32 de jetoane cu litere, prinse în arc metalic, care sunt astfel tipărite încât cuvântul să apară în oglindă, scris cu litere mici şi cu litere mari de tipar. Tabelul de pe interiorul coperţii are rol de orientare a elevului. El afişează literele alfabetului (vocale-mov, consoane-portocalii) şi poziţia acestora în alfabet. Astfel, elevii scriu uşor orice cuvânt ajutaţi de numărul de ordine al fiecărei litere.

Dimensiuni:24 cm x 8 cm (închis) 24 xm x 19 cm (deschis)

Descriere:

a)coperta 1-interior: pătrate de culoare mov (vocale) şi portocaliu (consoane)pe care sunt scrise literele alfabetului. Central-jos la fiecare litere este scris un număr conform poziţiei ei în alfabet.

În colţurile copertei: sus-stânga este scris cuvântul vocale şi apare un icon (smiley face); sus-dreapta este scris cuvântul consoane şi apar două icon-uri (happy face).

b)jetoanele: 7 grupe de câte 32 de jetoane cu litere de la A la Z prinse de arc metalic. Pe fiecare jeton este scrisă litera alfabetului şi central-jos/sus apare cifra corespunzătoare poziţiei în alfabet. Primul şir de jetoane are scrise majuscule pe ambele feţe iar şirurile 2-7 au literele mari de tipar pe faţă şi mici de tipar pe verso. 


Scop

Prin folosirea alfabetarului se vor atinge obiective importante pentru vârsta şcolară mică:

®    formarea deprinderilor de scris-citit;

®    scrierea cu litere mari, respectiv mici de tipar, a aceluiaşi cuvânt;

®    scrierea diferenţiată a substantivelor comune, respectiv proprii, deoarece prima coloană de litere are litere mari de tipar şi pe faţă şi pe verso;

®    realizarea interdisciplinarităţii prin asocierea literei cu un număr (util în identificarea poziţiei literei în şirul de jetoane);

®    observarea modificărilor aduse unui cuvânt prin schimbarea/adăugarea unei litere.


Exerciţii/jocuri

Exerciţii/jocuri:

1)      Ce număr are? – se pronunţă o literă şi copiii identifică numărul asociat ei;

2)      Ce literă este? – se spune un  număr şi copiii identifică litera corespunzătoare acestuia;

3)      Cum scriu corect? – scrierea corectă a substantivelor proprii;

4)      Citeşte cuvântul nou! – observarea modificărilor aduse unui cuvânt prin: articulare, schimbarea unei litere;

5)      Scrie un cuvânt! – scrierea cuvintelor cu litere sau silabe date;

6)      Cel mai lung cuvânt! – în pereche elevii pot scrie cuvinte mai lungi de şapte caractere;

7)      Formaţi o propoziţie! – alcătuirea de propoziţii prin scrierea cuvintelor în echipe. Prin schimbarea ordinii cuvintelor în propoziţie, elevii vor învăţa şi regula de scriere cu majusculă;

8)      Spune şirul numeric! – identificarea şirului numeric al cuvântului folosind numerele afişate în partea de jos a taloanelor şi rezolvarea de exerciţii de numeraţie cu aceste numere;

9)      Mesajul secret – se dă elevilor un şir de numere cu ajutorul cărora ei pot afla mesajul transmis ( exemplu: 12, 17, 27,1,25,2-19,21,1,17-13,18,1,5,2=Învaţă prin joacă!).

 10)      Silabele/cuvintele ascunse – se spun două sau mai multe numere şi elevii scriu silaba/cuvântul  (exemplu: 22,1,5=sac )

 Alfabetarul NumLit

Alfabetarul a fost SPECIAL conceput pentru a fi un MIJLOC DIDACTIC EFICIENT , pentru a permite copiilor sa invete sa citeasca usor si sa scrie cu rapiditate orice cuvânt cu litere mari şi mici de tipar.

Alfabetarul NumLit este un instrument nelipsit pentru cei care isi doresc sa puna in valoare Educatia Armonioasa. Plecand de la principiul NumLit : " Alaturarea dintre litera si numarul corespondent acesteia din alfabet dezvolta Memorarea Logica Involuntara - invatarea prin joc/ placere, alfabetarul NumLit se distinge prin:

Pentru elevi:

Pentru cadrele didactice si parinti

 

Variante ale alfabetarului NumLit  - Modele de alfabetare

 

Alfabetarul cuprinde 7 grupe a câte 32 de jetoane, prinse în arc metalic, este uşor de manevrat şi uşor de transportat.

Alfabetul tipărit pe coperta doi are rol de orientare a elevului prin:

Prin folosirea alfabetarului se vor atinge obiective importante pentru vârsta şcolară mică.

prin folosire individuala :

prin folosire colectiva :

RECOMANDARE : alfabetarul si tableta SMART 31 folosite impreuna, sunt un excelent mijloc de formare a deprinderilor de scris-citit-numărat-socotit prin metoda Educatiei Armonioase. Ele sunt o reprezentare a conţinuturilor programei şcolare şi pot fi valorificate cu succes în clasa pregătitoare:

 

 

Prezentare video scurta    CUM IL POT FOLOSI ? - tutorial Modele de alfabetare

 

  crearea de propozitii      anagrame     familii de cuvinte     exercitii integrate MEM-CLR pentru clasa 1 si clasa a  2-a

 

                                               

   IMI PLACE, IL VREAU  IMPREUNA CU TABLETA 0-31 !

JOCUL SARPE NUMLIT


Prezentare

Tabla de joc din carton gros, pliabil, care propune  jocuri diferite (cu litere şi cu numere)- susţine dobândirea cunoştinţelor  legate de alfabetul limbii române şi de şirul numerelor naturale.

Dimensiune : 420 x 297 mm 

Nr. fete de lucru : 3 

Componenta:

Seturi de carti de  joc: 4 :

  • 2 seturi complete cu litere  A-Z, corelatii cu desene si numere ( metoda NumLit), bilingv ( romana-engleza)
  • 2 seturi suplimentare de vocale
  • 2 seturi cu nunere 0-31, descompunere in zeci si unitati 

Zar din lemn

4 pioni de joc in culori diferite

 


Scop

TABLA DE JOC

Faţa 1:

Prin abordarea  jocurilor se vor atinge obiective importante pentru vârsta şcolară mică:

®    identificarea literelor mari-mici de tipar şi asocierea lor cu sunetul corespunzător;

 

®    formarea deprinderii de numărare în intervalul 1-31;

 

®    înţelegerea regulilor de ordonare atât a numerelor, cât şi a literelor;

 

®    formarea deprinderii de calcul (adunări/scăderi conform  mişcării pionilor);

 

®    dezvoltarea trăsăturilor pozitive de caracter (competitivitate, corectitudine, empatie, relaţionare);

 

®    formarea deprinderilor de a respecta regulile unui joc;

 

®    formarea deprinderii de joc individual sau în pereche.

 

Faţa 2:

Prin abordarea  jocurilor se vor atinge obiective importante pentru vârsta şcolară mică:

®    formarea conceptului de mărime şi ordonare în funcţie de mărime, prin reprezentare grafică;

 

®    dezvoltarea limbajului (oral şi scris) prin identificarea unor cuvinte cu sunet iniţial/final dat;

 

®    formarea unor deprinderi de calcul prin compuneri/descompuneri sau exerciţii create cu cărţile de joc;

 

®    rezolvarea unei sarcini pornind de la o cerinţă dată;

 

®    formarea deprinderii de joc individual sau în pereche;

 

®    dezvoltarea trăsăturilor pozitive de caracter (competitivitate, corectitudine, empatie, relaţionare);

 

®    formarea deprinderilor de a respecta regulile unui joc.

 

CĂRŢI DE JOC

Prin abordarea  jocurilor se vor atinge obiective importante pentru vârsta şcolară mică:

®    asocierea numărului la cantitate, la scrierea lui cu litere, la litera care are aceeaşi poziţie în alfabet;

®    formarea conceptului de mărime şi ordonare în funcţie de mărime, prin reprezentare grafică;

®    formarea conceptului de unitate sau zece prin folosirea unor simboluri (figuri geometrice);

®    dezvoltarea cunoştinţelor matematice legate de numeraţie şi calcul (ordonare, comparare, operaţii matematice).

®    învăţarea literelor de tipar prin asocierea imaginii cu numele acesteia;

®    formarea deprinderii de a gândi interdisciplinar prin asocierea literei cu numărul corespunzător poziţiei ei în alfabet;

®    dezvoltarea cunoştinţelor de limbă română (ordonare litere, analiza cuvintelor desenate, scriere de silabe/cuvinte);

®    dezvoltarea limbajului scris şi a deprinderii de a citi;

®    dobândirea de cunoştinţe în limba engleză.

 


Exerciţii/jocuri:

1)  Jocul numerelor

Jocul poate fi jucat de 1-4 jucători. În funcţie de numărul de jucători se alege numărul de pioni: 1-4 pioni.

Se foloseşte un singur zar care ajută pionul să înainteze atâtea căsuţe câte arată zarul aruncat de jucător. Se poate utiliza şi un zar realizat de jucători pe care să fie scrise operaţii de anunare şi scădere (+2, -3, +4, -1.....astfel încât pionul să se deplaseze înainte sau înapoi, în funcţie de operaţia afişată de zar).

Mişcarea se validează doar dacă jucătorul descompune numărul pe care a pus pionul sau spune operaţia care l-a adus pe acea căsuţă (3 pe care era+4 de pe zar=7). În caz contrar (nu descompune numărul, nu a reţinut operaţia de mişcare a pionului) se întoarce pe căsuţa de unde a plecat  (în fapt stă o tură).

Câştigă cel care ajunge primul în căsuţa finală.

Pentru a complica jocul, finalizează cel care dă cu zarul un număr care îl duce exact pe ultima căsuţă. (exmplu: eşti pe 28, trebuie să dai 3 pentru a ajunge la 31 şi a câştiga).

Jocul poate fi jucat şi în sens invers: de la 31 la 1.

Semnificaţia icon-urilor:

  • happy face - Mai dai o dată cu zarul!
  • sad face - Stai o tură!
  • în căsuţele cu operaţii scrise în cercuri roşii, se respectă mişcarea indicată de operaţie (exemplu: +2 = înaintez două căsuţe)

2) Jocul literelor

Jocul poate fi jucat de 1-4 jucători. În funcţie de numărul de jucători se alege numărul de pioni: 1-4 pioni.

Se foloseşte un singur zar care ajută pionul să înainteze atâtea căsuţe câte arată zarul aruncat de jucător. Se poate utiliza şi un zar realizat de jucători pe care să fie scrise poziţiile sunetului în cuvânt (a..., ...a..., ...a, astfel încât jucătorul să exemplifice cuvântul în funcţie de poziţia afişată de zar).

Mişcarea se validează doar dacă jucătorul spune un cuvânt care să conţină litera pe care a pus pionul. În caz contrar, se întoarce pe căsuţa de unde a plecat (în fapt stă o tură). Câştigă cel care ajunge primul în căsuţa finală.

Pentru a complica jocul, finalizează cel care dă cu zarul un număr care îl duce exact pe ultima căsuţă (exemplu: eşti pe 28, trebuie să dai 3 pentru a ajunge la 31 şi a câştiga).

Jocul poate fi jucat şi în sens invers: de la Z la A.

Pentru elevii mai mari sarcina poate fi complicată: validarea mişcării se face prin formularea de propoziţii cu cuvinte care încep cu aceeaşi literă (Ana aşteaptă. sau  Ana are abecedar. sau  Ana are ace albastre).  Se stabileşte de la început numărul de cuvinte din propoziţie.

Semnificaţia icon-urilor:

  • happy face - Mai dai o dată cu zarul!
  • sad face - Stai o tură!
  • căsuţele cu cifra 2 solicită jucătorii să spună 2 cuvinte care conţin sunetul/litera indicată;
  • în căsuţele cu fila de caiet desenată (I, Ş) jucătorii scriu 4 cuvinte cu acea literă (poziţia literei în cuvânt se stabileşte înainte de a porni concursul). Cel care termină primul de scris, striga Stop!. Fiecare jucător înaintează cu pionul atâtea căsuţe câte cuvinte a scris. Se stabileşte de la început numărul de litere din cuvintele scrise.

3) Exerciţii pe tabla de joc:

-          exerciţii de orientare  (sus,/jos, dreapta,/stânga, linii, coloane)

 4) Exerciţii pe tabla de joc cu cărţile cu litere:

1)      Start cuvinte! – se pune o carte pe dreptunghiul roşu de pe tabla de joc. Jucătorii trebuie să scrie cuvinte, pornind de la litera iniţială dată, prin aşezarea cărţilor pe fiecare linie de dreptunghiuri albastre.

2)      Stop cuvinte! – se răstoarnă tabla de joc şi se pune o carte pe dreptunghiul roşu. Jucătorii trebuie să scrie cuvinte, pornind de la litera finală dată, prin aşezarea cărţilor pe fiecare linie de dreptunghiuri albastre.

5) Exerciţii pe tabla de joc cu cărţile cu numere:

1) Cartea din şir – Jucătorii vor ordona cărţi pe fiecare linie de dreptunghiuri albastre, conform regulii stabilite la început: şir crescător/descrescător, din....în...., numere mai mici/mari decât cel afişat.

2) Compune!/Descompune!  – se pune o carte pe dreptunghiul roşu de pe tabla de joc. Se caută variante de compunere/descompunere a numărului afişat şi se aşază cărţile pe fiecare linie de dreptunghiuri albastre.

3)    Adună!/Scade! – cu cărţile cu numere şi cu cele cu operaţii pot alcătui exerciţii. Acestea vor fi uşor de rezolvat, chiar dacă nu au fost învăţate la şcoală, pentru că sunt însoţite de simboluri care reprezintă grafic fiecare număr.

6) Jocuri cu cărţile cu numere:

1) Spune ceva despre...– analizarea numărului de pe cartea de joc (par/impar, predecesor/succesor, descompunere/compunere, probleme cu acel număr... conform cerinţei învăţătorului)

a)  Şirul cărţilor – se împart toatecărţile de joc în mod egal şi se ţin teanc pe masă cu faţa în jos. Fiecare jucător ridică câte o carte şi o lipeşte la şirul creat pe masa de joc astfel încât, până la finalul jocului, să se formeze şirul numerelor 0-31 în ordinea stabilită la început (crescător/descrescător). Dacă se ridică o carte care nu poate fi lipită în şir jucătorul o aşază sub teancul lui de cărţi; următorul jucător va ridica o carte din teancul lui şi va încerca să o lipească la şir. Câştigă cel care reuşeşte să termine primul cărţile din teanc. Variante:

I.  jocul începe doar după afişarea cărţii cu 0; 

II.  jocul începe cu prima carte trasă de care se pot lipi predecesori sau succesori.

2)  Adună repede cărţi! – se împart jucătorilor câte 5 cărţi şi se pun pe masa de joc 4 cărţi cu cifrele la vedere. Jucătorii pot lua cărţile aflate pe masă cu cărţile din mână:

a) o carte cu perechea ei

b) două sau mai multe cărţi cu cartea sumă (cu 9 se pot lua 3+6 sau 5+3+1)

Când nici un jucător nu mai are în mână cărţi cu care să ridice de pe masa de joc alte cărţi, acestea se pun pe masă cu cifrele la vedere.Se împart din nou câte 5 cărţi fiecărui jucător şi se reia jocul. Căştigă cel care adună mai multe cărţi.

3) Cel mai mare număr, câştigă! – se împart toate cărţile, în mod egal. Cărţile se ţin teanc, cu faţa în jos. Se ridică ultima carte şi se afişează pe masă. Jucătorul care a pus cartea cu numărul cel mai mare, ia toate cărţile de la această mână. Jocul se termină când toate cărţile au ajuns la un singur jucător.

4) Tabinet –este un joc de cărți simplu, perfect pentru copii, care poate fi în 4(2 echipe), în 3 sau in 2 jucători. Jocul Tabinet  îi pune pe copii să calculeze și sa facă combinări matematice cu cărțile (valorile acestora) și eventual să țină minte ce cărți s-au mai jucat astfel încât să știe ce cărți se pot pune pe masă.

  •  
  • Fiecare jucător pune cărțile luate într-un teanc cu fața în jos. Dacă cel care trebuie să joace nu poate ridica nimic de pe masă trebuie să pună o carte jos. Dacă unul dintre jucători ia toate cărțile de pe masă, se spune că a făcut o tablă (trebuie să întoarcă o carte din cărțile pe care le-a luat de pe masă cu fața în sus ca să nu uite de tablă). Daca un alt jucător sau echipa adversă a facut o tablă, cel care a facut înainte tabla, trebuie să o “ridice” (adică să reântoarcă cartea cu fața în jos). Tabla valorează un punct.
  • După ce se termină toate cele 6 cărți din mană, se împart iar din pachet câte 6 cărți pentru fiecare jucător. Dacă la sfârșit nu mai sunt câte 6 cărți de fiecare jucător, se împart cărțile în mod egal la fiecare jucător, astfel încât fiecare să aibă acelasi număr de cărți.
  • Jucătorul care ia o carte de la masă ultimul (adică cel care a luat „ultima mână„) are dreptul să ia toate cărțile rămase, dar numai cu condiția ca până la terminarea jocului nimeni să nu mai ia nimic de pe masă.
  • Se ia pachetul de cărți amestecat și se distribuie 4 cărți primului jucător, care are dreptul să aleagă ce cărți i se dau, adică le poate refuza dacă nu sunt bune și le întoarce pe față, lăsându-le la masă. În aceste condiții i se dau alte șase cărți pe care nu are voie să le mai refuze. Dacă acceptă cele 4 cărți inițiale i se mai dau 2 cărți (un total de 6 cărți). Ulterior celorlalți jucători li se distribuie tot cîte 6 cărți. Dacă primul jucător nu a refuzat, după ce s-au distribuit cărțile tuturor jucătorilor, se întorc următoarele 4 cărți cu fața-n sus. N.B.: nici un alt jucător cu excepția primului nu poate arunca jos 4 cărți, regula cu alesul cărților aplicându-se numai la primul jucător.
  •  Fiecare carte are valoarea înscrisă pe ea.Se încep calcule pentru a ridica de pe masă cât mai multe cărți a căror valoare însumată este egală cu valoarea unei cărți din mâna celui care trebuie să joace. Cu aceeași carte se pot ridica mai multe seturi de perechi a căror sumă este egală cu cartea care se joacă. De exemplu cu un 10 se ia un 3 și 7, De-altfel poți lua de pe masă în orice combinație, numai să fie egal cu cartea din mană.

Scorul

  • La final se calculează câte puncte are fiecare.

 

5) Popa –Prostul

6) Macao

7)Razboi

 

7) Jocuri cu cărţile cu litere:

1) Spune ceva despre...– analizarea imaginii de pe cartea de joc (silabe, litere, singular/plural propoziţii cu ele, informaţii despre elementul desenat, literele vecine din alfabet, număr corespunzător literei... conform cerinţei învăţătorului)

2)  Lipeşte cartea! – se împart toate cărţile de joc, în mod egal. Primul jucător pune o carte pe masă. Jucătorul următor lipeşte de ea o imagine al cărei nume începe cu oricare dintre literele cuvântului afişat. (exemplu: pe masă este leu. De această carte se pot lipi cărţile cu elefant sau umbrelă). Următorul jucător poate lipi orice carte dacă respectă regula jocului (cuvântul „lipit” să înceapă cu una dintre literele cuvântului de care se lipeşte). Dacă un jucător nu are carte de lipit, va sta o tură. Câştigă cel care termină primul cărţile din mână sau care rămâne la final cu cele mai puţine cărţi nelipite.

3) Numărul de cuvinte câştigă! se împart toate cărţile de joc, în mod egal. Fiecare va încerca să scrie cât mai multe cuvinte cu cărţile din mână. Se pot face schimburi de cărţi pentru a obţine litera dorită.

4) Cel mai lung cuvânt, câştigă! – se împart toate cărţile, în mod egal. Cărţile se ţin teanc, cu faţa în jos. Se ridică ultima carte şi se afişează pe masă. Jucătorul care a pus cartea cu cuvântul cel mai lung, ia toate cărţile de la această mână. Jocul se termină când toate cărţile au ajuns la un singur jucător. (variante: câştigă cuvântul cu cele mai multe silabe/vocale/consoane).

8) Jocuri cu ambele seturi de cărţi de joc:

- se scrie un şir numeric cu cărţile de matematică iar apoi se identifică literele corespunzătoare numerelor afişate. Jocul devine interesant dacă acel şir numeric este un cuvânt sau o propoziţie (exerciţiul poate fi rezolvat şi în ordine inversă).

 

9) Rezolvarea problemelor de matematica din culegeri:

tabela de pe fata 3 cuprinde 3 randuri de casute goale in care copilul va putea

  • lucra in mod interactiv operatii matematice, adunari si scaderi aferente programei scolare, inclusive de clasa 1
  • scrie ecuatiile matematice aferente rezolvarii problemelor cu pana la 3 intrebari . Raspunsul problemei va fi trecut in casuta rosie

10) Lucrul cu multimi :

  • - tabela de pe fata 3 cuprinde 3 randuri de casute goale dispuse vertical, diferite prin culoare ( albastru inchis, albastru deschis, rosu) cu ajutorul carora  copilul va putea deprinde notiuni elementare despre obiecte si multimi, folosind cartile de joc din dotare, pionii sau material ajutatoare .

 JOCUL ŞARPE NUMLIT

 

Jocul urmăreşte formarea deprinderii de numărare, de calcul şi dezvoltarea limbajului.

Cine nu a jucat pana acum LUDO sau Nu te supara, Frate?


“Sarpele”  este un joc similar, iubit de copii, pe cat de simplu de jucat , pe atat de eficient pentru  formarea deprinderilor de numărare si de calcul , pentru dezvoltarea limbajului.... si iata de ce: 

Sarpele are pornirea pe traseu din acelasi punct pentru toti competitorii, care pornesc din casa odata cu primul zar aruncat. DAR, casutele traseului NU SUNT GOALE iar zarul este putin diferit. Casutele ii arata copilului cifre sau Numere insotite de Litera corespunzatoare numarului. 

Zarul poate fi personalizat ( +1, + 2,+ 3, -1,-2,-3 ) astfel incat copilul va putea invata adunarea si scaderea, mergand pe plansa inainte si inapoi.
Savoarea competitiei este astfel mult amplificata: pe plansa cu Litere.  Aici descoperim "omologul"... Vom invata literele si corespondenta cu numarul, astfel incat sa intelegem ca intre numere si litere exista intodeauna o relatie bine definita. 

Daca ai jucat un "Sarpe",/ Gata, poti sa treci la fapte!

 

Prin abordarea  jocurilor se vor atinge obiective importante pentru vârsta şcolară mică:

 PONT:

- faci ecuatii matematice, adunari si scaderi
- construiesti cuvinte, sufixe, prefixe, cu litera de inceput sau sfarsit etc
- desfasori activitati recreative si exercitii de lingvistica, competitii de vocabular cu litere impuse : alegi trei vocale , trei consoane si faci concurs de construit cuvinte.

 

Grupe de varste:

 

Jocul poate fi jucat începând cu vârsta de 4 ani.

 

 

 

 

 

Jocuri adiacente ce insotesc  Jocul Sarpe :razboi, septica, tabinet 

IMI  PLACE, VREAU SA-L CUMPAR !

1)  Jocul numerelor

Jocul poate fi jucat de 1-4 jucători. În funcţie de numărul de jucători se alege numărul de pioni: 1-4 pioni.

Se foloseşte un singur zar care ajută pionul să înainteze atâtea căsuţe câte arată zarul aruncat de jucător. Se poate utiliza şi un zar realizat de jucători pe care să fie scrise operaţii de anunare şi scădere (+2, -3, +4, -1.....astfel încât pionul să se deplaseze înainte sau înapoi, în funcţie de operaţia afişată de zar).

Mişcarea se validează doar dacă jucătorul descompune numărul pe care a pus pionul sau spune operaţia care l-a adus pe acea căsuţă (3 pe care era+4 de pe zar=7). În caz contrar (nu descompune numărul, nu a reţinut operaţia de mişcare a pionului) se întoarce pe căsuţa de unde a plecat  (în fapt stă o tură).

Câştigă cel care ajunge primul în căsuţa finală.

Pentru a complica jocul, finalizează cel care dă cu zarul un număr care îl duce exact pe ultima căsuţă. (exmplu: eşti pe 28, trebuie să dai 3 pentru a ajunge la 31 şi a câştiga).

Jocul poate fi jucat şi în sens invers: de la 31 la 1.

Semnificaţia icon-urilor:

2) Jocul literelor

Jocul poate fi jucat de 1-4 jucători. În funcţie de numărul de jucători se alege numărul de pioni: 1-4 pioni.

Se foloseşte un singur zar care ajută pionul să înainteze atâtea căsuţe câte arată zarul aruncat de jucător. Se poate utiliza şi un zar realizat de jucători pe care să fie scrise poziţiile sunetului în cuvânt (a..., ...a..., ...a, astfel încât jucătorul să exemplifice cuvântul în funcţie de poziţia afişată de zar).

Mişcarea se validează doar dacă jucătorul spune un cuvânt care să conţină litera pe care a pus pionul. În caz contrar, se întoarce pe căsuţa de unde a plecat (în fapt stă o tură). Câştigă cel care ajunge primul în căsuţa finală.

Pentru a complica jocul, finalizează cel care dă cu zarul un număr care îl duce exact pe ultima căsuţă (exemplu: eşti pe 28, trebuie să dai 3 pentru a ajunge la 31 şi a câştiga).

Jocul poate fi jucat şi în sens invers: de la Z la A.

Pentru elevii mai mari sarcina poate fi complicată: validarea mişcării se face prin formularea de propoziţii cu cuvinte care încep cu aceeaşi literă (Ana aşteaptă. sau  Ana are abecedar. sau  Ana are ace albastre).  Se stabileşte de la început numărul de cuvinte din propoziţie.

Semnificaţia icon-urilor:

3) Exerciţii pe tabla de joc:

-          exerciţii de orientare  (sus,/jos, dreapta,/stânga, linii, coloane)

 4) Exerciţii pe tabla de joc cu cărţile cu litere:

5) Spune ceva despre...analizarea numărului de pe cartea de joc (par/impar, predecesor/succesor, descompunere/compunere, probleme cu acel număr... conform cerinţei învăţătorului)

a)  Şirul cărţilor – se împart toatecărţile de joc în mod egal şi se ţin teanc pe masă cu faţa în jos. Fiecare jucător ridică câte o carte şi o lipeşte la şirul creat pe masa de joc astfel încât, până la finalul jocului, să se formeze şirul numerelor 0-31 în ordinea stabilită la început (crescător/descrescător). Dacă se ridică o carte care nu poate fi lipită în şir jucătorul o aşază sub teancul lui de cărţi; următorul jucător va ridica o carte din teancul lui şi va încerca să o lipească la şir. Câştigă cel care reuşeşte să termine primul cărţile din teanc. Variante:

I.  jocul începe doar după afişarea cărţii cu 0; 

II.  jocul începe cu prima carte trasă de care se pot lipi predecesori sau succesori.

6)  Adună repede cărţi! se împart jucătorilor câte 5 cărţi şi se pun pe masa de joc 4 cărţi cu cifrele la vedere. Jucătorii pot lua cărţile aflate pe masă cu cărţile din mână:

a) o carte cu perechea ei

b) două sau mai multe cărţi cu cartea sumă (cu 9 se pot lua 3+6 sau 5+3+1)

Când nici un jucător nu mai are în mână cărţi cu care să ridice de pe masa de joc alte cărţi, acestea se pun pe masă cu cifrele la vedere.Se împart din nou câte 5 cărţi fiecărui jucător şi se reia jocul. Căştigă cel care adună mai multe cărţi.

7) Cel mai mare număr, câştigă! – se împart toate cărţile, în mod egal. Cărţile se ţin teanc, cu faţa în jos. Se ridică ultima carte şi se afişează pe masă. Jucătorul care a pus cartea cu numărul cel mai mare, ia toate cărţile de la această mână. Jocul se termină când toate cărţile au ajuns la un singur jucător.

8) Tabineteste un joc de cărți simplu, perfect pentru copii, care poate fi în 4(2 echipe), în 3 sau in 2 jucători. Jocul Tabinet  îi pune pe copii să calculeze și sa facă combinări matematice cu cărțile (valorile acestora) și eventual să țină minte ce cărți s-au mai jucat astfel încât să știe ce cărți se pot pune pe masă.

Scorul

 

9) Popa –Prostul

10) Macao

11)Razboi

 

12) Jocuri cu cărţile cu litere:

13) Jocuri cu ambele seturi de cărţi de joc:

- se scrie un şir numeric cu cărţile de matematică iar apoi se identifică literele corespunzătoare numerelor afişate. Jocul devine interesant dacă acel şir numeric este un cuvânt sau o propoziţie (exerciţiul poate fi rezolvat şi în ordine inversă).

 

14) Rezolvarea problemelor de matematica din culegeri:

tabela de pe fata 3 cuprinde 3 randuri de casute goale in care copilul va putea

15) Lucrul cu multimi :

PLANSETA NUMLIT 0-31


Prezentare

LIMBA ROMÂNĂ

Descriere:

- pătrate de culoare mov (vocale) şi portocaliu (consoane) pe care sunt scrise literele alfabetului. În colţul din dreapta jos al fiecărei litere este scris un număr conform poziţiei ei în alfabet.

În colţurile planşetei: sus-stânga este scris cuvântul vocale şi apare un icon (smiley face); sus-dreapta este scris cuvântul consoane şi apare două icon-uri (happy-face).

 

În partea centrală-sus, există un clipboard care permite prinderea şi fixarea hârtiei/planşei de desen pe tabletă. Planşa este prevăzută cu o etichetă pentru personalizare.

 

Drapelul aflat sub etichetă permite identificarea limbii de provenienţă a alfabetului.

 

MATEMATICĂ

Descriere:

- pătrate de culoare roşie (nr.pare) şi albastră (nr.impare) pe care sunt scrise numerele de la 0 la 31. În colţul din dreapta jos al fiecărui număr este scrisă litera alfabetului conform poziţiei ei în alfabet.

În colţurile planşetei: sus-stânga este scris cuvântul par şi apar două icon-uri (smiley face); sus-dreapta este scris cuvântul impar şi apar un icon (happy face); jos-dreapta sunt reprezentate prin figuri geometrice o unitate (hexagon) şi o zece (pătrat răsturnat).

 

Uşor de şters/curăţat  cu cârp umedă sau soluţii de ştergere pe bază de alcool.


Scop

 LIMBA ROMÂNĂ

Aşezarea literelor din alfabet, după reguli legate de poziţie şi culoare, permite:

 

®    identificarea literelor mari-mici de tipar şi asocierea lor cu sunetul corespunzător;

 

®    stabilirea ordinii literelor în alfabet (elevii vor înţelege că şi literele sunt aşezate în alfabet într-o ordine stabilită, asemenea numerelor, în şirul numerelor naturale);

 

®    dobândirea de cunoştinţe legate de vocale/consoane pornind de la pronunţarea lor şi de la culoare şi icon-uri;

 

®    formarea şi dezvoltarea deprinderii de orientare pe o pagină (sus,/jos, dreapta,/stânga, linii, coloane).

MATEMATICĂ

Organizarea şirului numerelor naturale de la 0 la 31, după reguli legate de poziţie şi de culoare, permite:

®    formarea conceptului de mărime şi ordonare în funcţie de mărime, prin reprezentare grafică;

®    dezvoltarea cunoştinţelor despre numeraţie (stabilirea numerelor mai mari/mai mici faţă de un număr dat; numărare  de la...până la..., între; numărare cu pas dat; ordonare; comparare);

®    identificarea numerelor pare/impare evidenţiate prin culori diferite şi prin prezenţa icon-urilor (smiley face);

®    stabilirea conceptelor de linie/coloană prin aşezarea numerelor;

®    compunerea/descompunerea numerelor în zeci şi unităţi pornind de la figurile geometrice prezentate: o unitate (hexagon) şi o zece (pătrat răsturnat) sau de la combinarea unei linii cu o coloană (linia lui 10 cu coloana lui 3 este numărul 13);

®    identificarea valorii de par/impar a unui  număr pornind de la aşezarea pe coloane a numerelor (3 este număr impar....toată coloana are numere impare-13,23.....) formarea şi dezvoltarea deprinderii de orientare pe o pagină (sus,/jos, dreapta,/stânga, linii, coloane).

 


Exerciţii/jocuri:

LIMBA ROMÂNĂ

Exerciţii/jocuri:

 

1)      Litere mari/mici – identificarea literelor alfabetului;

 

2)      Sunete vesele – vocalele, sunetele care se pot pronunţa uşor, fără ajutorul altui sunet;

 

3)      Sunete „ajutate” – consoanele, sunetele care se pronunţă cu ajutorul altui sunet;

 

4)      Spune numărul! – se pronunţă o literă şi elevii identifică numărul asociat ei;

 

5)      Spune litera! – se spune un  număr şi elevii identifică litera corespunzătoare acestuia;

 

6)      Silabe/cuvinte buclucaşe – se tastează şi se pronunţă separat litere şi apoi se pronunţă silaba/cuvântul scurt pe care îl compun (exemplu: a, m –am; a,ş,a – aşa; t,o,c – toc). Literele pot fi inversate: (exemplu:  a, m –am; m,a –ma).

 

7)      Silabe/cuvinte ascunse – se spun şiruri de două sau mai multe numere şi elevii pronunţă silaba/cuvântul asociind numerele date cu literele de pe taste (exemplu: 24,11=ti; 22,1,5=sac )

 

8)      Mesajul  secret – se dă copiilor un şir de numere cu ajutorul cărora ei pot descifra mesajul transmis ( exemplu: 12, 17, 27,1,25,2-19,21,1,17-13,18,1,5,2=Învaţă prin joacă. )

 

Activităţi distractive cu zaruri:

 

1)      Spune cuvântul! – cu ajutorul zarului, pe tastele cu litere, se porneşte cu pionii de la A şi se înaintează spre Z atâtea taste cât arată zarul aruncat. Când zarul ajunge pe literă, se spune un cuvânt cu acea literă pentru a valida mutarea.

 

2)      Fazan – pentru a pleca de pe tasta literei A se spune un cuvânt care să înceapă/să conţină/să se finalizeze cu această literă. Pionul înaintează atâtea căsuţe câte litere are cuvântul spus. Fiecare jucător, atunci când îi vine rândul, va spune cuvinte pentru a înainta. Câştigă jucătorul care a spus cuvintele cele mai lungi şi a ajuns primul la finalul alfabetului.

 

Notă: litera pe care ajunge zarul poate fi punct de plecare pentru exerciţii: literă corespunzătoare, cuvinte cu litera; numărul corespunzător acesteia: par/impar, predecesor/succesor, descompunere.

 

 

 

MATEMATICĂ

 

Exerciţii/jocuri:

 

1)      Numere „cu pereche” – numerele pare, scrise pe taste roşii,  elementele au toate pereche când se grupează câte două;

 

2)      Numere „fără pereche” – numerele impare, scrise pe taste albastre; când elementele se grupează câte două, unul rămâne mereu fără pereche;

 

3)      Numără de la mic la mare! – numeraţie în ordine crescătoare, din 1 în 1;

 

4)      Numără de la mare la mic! – numeraţie în ordine descrescătoare, din 1 în 1;

 

5)      Broscuţa sare pe roşu – numeraţie din 2 în 2, numere pare,  în ordine crescătoare/descrescătoare

 

6)      Broscuţa sare pe albastru – numeraţie din 2 în 2, numere impare,  în ordine crescătoare/descrescătoare

 

7)      Broscuţa sare din....în... – numeraţie cu pas dat în ordine crescătoare/descrescătoare;

 

8)      Numără din 10 în 10 – aşezarea pe coloane permite copiilor să înţeleagă numeraţia din 10 în 10;

 

9)      Descompune numerele – numerele pot fi uşor descompuse în zeci şi unităţi pe linii şi coloane (27 are numărul 20 pe linie şi numărul 7 pe coloană) sau pornind de la simbolurile pentru zece şi unitate;

 

10)  Vecinii numerelor – stabilirea predecesorului şi a succesorului unui număr;

 

11)  Numerele mai mici – predecesorii unui număr, aşezaţi în şir în faţa acestuia, sunt mai mici decât numărul dat;

 

12)  Numerele mai mari – succesorii unui număr, aşezaţi în şir după acesta, sunt mai mari decât numărul dat;

 

13)  Coloana numerelor „cu pereche” – se poate observa cu elevii că cifra unităţilor este cea care „hotăreşte” dacă numărul este par (exemplu: numerele scrise cu două cifre care au la unităţi cifra 2 sunt „cu pereche” deoarece 2 este „cu pereche” /par);

 

14)  Coloana numerelor „fără pereche” – numerele impare scrise din două cifre, care au la unităţi un număr impar, sunt „fără pereche”.

 

Activităţi distractive cu zaruri:

 

1)      Cine ajunge primul? – cu ajutorul zarului, pe tastele cu numere, se porneşte cu pionii de la 1 şi se înaintează (prin adunare) spre 31 atâtea taste câte arată zarul aruncat.

 

2)      Cine scapă primul? – pionii aşezaţi pe tasta 31 se deplasează (prin scădere) spre 1 în funcţie de numărul arătat de zarul aruncat.

 

Notă: numărul pe care ajunge zarul poate fi punct de plecare pentru exerciţii: par/impar, predecesor/succesor, descompunere, literă corespunzătoare, cuvinte cu litera.

 

EDUCAŢIE PLASTICĂ

Planşeta este concepută special pentru a fi suport pentru planşele de pictură (cu pensulă şi acuarele). Ea poate fi ştearsă la finalul activităţii cu un şerveţel umed.

Nu se recomandă folosirea ei în activităţi de desen cu creion grafic/creioane colorate.

 

PLANSETA NUMLIT 0-31  

Faţa 1:

Planşeta susţine dobândirea de cunoştinţe legate de numeraţia 0-31 şi respectă principiul NumLit de corelare a numărului cu litera din alfabet aflată pe acea poziţie. Acest lucru permite integrarea cunoştinţelor de limbă română în orele de matematică.

Organizarea şirului numerelor naturale de la 0 la 31, după reguli legate de poziţie şi de culoare, permite:

Faţa 2:

Planşeta susţine dobândirea de cunoştinţe legate de alfabetul limbii române, respectiv de literele mari şi mici de tipar.Corelarea literelor alfabetului cu numere duce la integrarea cunoştinţelor de matematică în orele de limbă română prin jocuri cu numerele afişate la fiecare literă.

Aşezarea literelor din alfabet, după reguli legate de poziţie şi culoare, permite:

În partea centrală-sus, există un clipboard care permite prinderea şi fixarea hârtiei/planşei de desen pe tabletă. Planşa este prevăzută cu o etichetă pentru personalizare.

Drapelul aflat sub etichetă permite identificarea limbii de provenienţă a alfabetului.


IMI PLACE, VREAU PLANSETA SI ALFABETARUL !

 

 

SMART, clipboard-ul special construit pentru clasa pregătitoare, TABLA DE PE MASĂ

Fața2, interiorul, cu modele diferite de liniaturi pentru scriere și matematică (pentru CLR, MEM, AVAP),  formarea de mulțimi., suport pentru lucrul AVAP ( plastelină, planșa de desen etc)  - se curăță foarte usor cu șervețel umed.

AVANTAJE  -  Elevii iubesc să scrie/deseneze pe planșete, iar profesorii căstigă timp de predare
* suprafețele sunt construite pentru a fi scrise cu carioca whiteboard și șterse cu un șervetel,
* lucreaza toti elevii în același timp, se câștiga mult timp de lucru individual
* nu pierdem timp cu deplasările prin clasă către și dinspre tablă,
* copilul nu este timorat, de lucrul la tablă,
* toți au o poziție confortabilă de scriere în bancă,

* exersează pe tabletă, formează scrisul și apoi lucrează pe caiete
* profesorul poate corecta elevul care are nevoie și poate supraveghea pe toți ceilalți,

Copilul dvs. poate aprofunda ușor o limbă moderna sau poate învăța in limba natală folosind NumLit SMART

Vă putem pune la dispoziție, pe baza de comandă, materiale în limbile:
* engleză
* franceză
* germană

* maghiară
* spaniolă
* italiană
* greacă

* turcă
* rusă

SMART   CAT DE UȘOR SE ȘTERGE?  Lucrul cu mulțimi

IMI PLACE, VREAU SMART 31

Paletuţe cu numere

.


prezentare

Descriere:

- seturi de palete  de formă trapezoidală cu mâner dreptunghiular în partea de jos pe care sunt scrise cifrele de la 0 la 10; imaginile de pe palete sunt diferite: animale, jucării, litere din fructe.

a) faţă: stânga-sus, cifra; stânga-jos, imaginea unui cuvânt care începe cu aceeaşi literă ca şi cifra; dreapta, un număr de hexagoane egal cu cifra. Paletele sunt colorate în ordinea culorilor din curcubeu.

b) verso: stânga, cifra scrisă cu linie întreruptă; stânga-jos,numele cifrei scris cu majusculă; dreapta, 10 hexagoane desenate cu linie punctată. Paleta este albă.


Scop

Prin utilizarea paletelor în activităţi se vor atinge următoarele obiective:

®    dezvoltarea conceptelor de număr, cifră, literă, sunet, sunet iniţial, cuvânt;

®    asocierea numărului la cantitate şi la scrierea lui cu litere mari de tipar;

®    dezvoltarea limbajului prin identificarea unui cuvânt care începe cu acelaşi sunet ca şi numărul vizat (exemplu: nouă-nurcă);

®    formarea conceptului de mărime şi ordonare în funcţie de mărime, prin reprezentare grafică;

®    asocierea cantităţii la numărul afişat prin rezolvarea sarcinilor de pe verso;

®    dezvoltarea deprinderilor de scris şi colorat prin personalizarea paletei (verso: completarea cifrei pe linia punctată şi colorarea simbolurilor conform cifrei);

®    îmbogăţirea cunoştinţelor din disciplina Ştiinţe (imaginile asociate numerelor);

®    dezvoltarea cunoştinţelor matematice legate de numeraţie şi calcul (numărare cu pas dat, ordonare, comparare, compunere/descompunere, adunare/scădere).


Exerciţii/jocuri:

Exerciţii/jocuri:

1)      Numără de la mic la mare – numeraţie în ordine crescătoare, din 1 în 1

2)      Numără de la mare la mic –numeraţie în ordine descrescătoare, din 1 în 1

3)      Broscuţa sare din 2 în doi – numeraţie din 2 în 2, în ordine crescătoare/descrescătoare

4)      Descompune numerele – numerele pot fi uşor descompuse în zeci şi unităţi pornind de la scrierea lor

5)      Vecinii numerelor – stabilirea predecesorului şi a succesorului unui număr dat

6)      Numerele mai mici – predecesorii unui număr sunt mai mici decât numărul dat

7)      Numerele mai mari – succesorii unui număr sunt mai mari decât numărul dat

8)      Câţi zâmbăreţi colorezi? – asocierea numărului la cantitate prin activitate individuală

9)      Coloana numerelor vesele – înşirarea paletelor cu numere pare

10)  Coloana numerelor triste – înşirarea paletelor cu numere impare

11)  Exerciţii simple de adunare sau scădere – scrierea de operaţii matematice folosind simbolurile colorate de copii

12)  Spune alte cuvinte– stabilirea literei iniţiale a numelui cifrei şi desenului. Găsirea de noi cuvinte care să înceapă/să conţină/să se termine cu acea literă

13)  Grupa imaginii – identificarea de  cuvinte care să facă parte din clasa cuvântului desenat

14)  Spune ceva despre...– analizarea imaginii de pe carte (silabe, litere, singular/plural propoziţii cu ele, informaţii despre elementul desenat... conform cerinţei învăţătorului)

PALETUŢE CU NUMERE - NumLit

Paletele cu numere au fost concepute pentru a susţine învăţarea în învăţământul preşcolar şi şcolar mic. Ele îi ajută pe elevi să îşi formeze şi să îşi dezvolte cunoştinţe matematice legate de şirul numerelor naturale de la 0 la 10. Paletele permit o predare integrată prin prezenţa imaginilor de pe fiecare paletă (jucării/animale/litere din fructe şi legume).

Fiecare paletă oferă copilului şansa de personalizare a acesteia prin culoare.

Prin utilizarea paletelor în activităţi se vor atinge următoarele obiective:

 

 

 IMI PLAC, VREAU SI EU !

REGISTRUL NUMLIT  0-100 SI CAIET SPECIAL 

Registrul a fost conceput astfel încât să atingă mai multe scopuri:
  • arhivarea fişelor de lucru ale elevului;
  • suport pentru fişele cu liniatură specială Numlit (fişe care se pot comanda pe dimensiunea A4 sau A5): tip I, tip II, matematică, dictando;
  • copreta 2: prezentarea literelor de mână ale alfabetului, litere aferente clasei I. Aceastea sunt însoţite de numere conform principiului NumLit.
  • coperta 3: scrierea cu carioca a semnelor grafice pe coperta 3 care se comportă ca şi whiteboard (pe liniatură difertă elevii pot realiza exerciţii de scriere premergătoare scrierii în caiete; această pagină poate fi ştearsă);
  • coperta 4: prezentarea numerelor naturale 0-100 şi ordonarea lor astfel încât să se respecte principiile abordate pe Planşa NumLit 0-31 din clasa pregătitoare.



Scop

Scop:

  • formarea deprinderii de scriere pe liniaturi diferite: tip I. tip II, dictando, matematică


ABLA INMULTIRII si TABLA IMPARTIRII 

 

 

 
 
 
Învață ușor, prin joc, TABLA ÎNMULȚIRII în 6-7 etape de câte 10 minute
 
Videoclipul  este disponibil aici: 
 
Metoda învățării inverse CD poate fi folosită și de către copii care învață în sistem homeschooling sau copii cu dizabilități, demutizați, CES etc.
 

Caietul  "Invatam usor tabla Inmultirii colorand"

Caietul este conceput în așa fel incât să fie practic:, 

Cu alte cuvinte, este un mijloc didactic excelent care implică  în procesul de acumulare creierul superior  și diverse arii cerebrale care fac posibilă învățarea cu ambele emisfere cerebrale.

 

 

 

 

Pe ce se bazeaza ?

Educația Armonioasă Integrată presupune folosirea de metode alternative, ușoare, în procesul educațional . Sistemul NumLit, bazat pe conceptul "MatematicaR", presupune folosirea elementelor simple( culori și forme geometrice) știute/ asimilate de copil din clasele anterioare ( grupa mijlocie- clasa I).
 
Legatura element geometric culoare asimilată de copil prin exercițiu motric-cognitiv reduce efortul și timpul de asimilare ale informației îmbunatatind, totodată, procesul de sedimentare a acesteia pe termen lung.

 

Ce cuprinde caietul NumLit ?

 

Invatarea tablei inmultirii este mai usoara prin metoda NumLit 

 

   

                 Afis Tabla Inmultirii Figurativ                                                      Afis Tabla Inmultirii  Pitagora     

  

 fig. 1                                                                                                                 fig. 2

 

 Tabla inmultirii dupa metoda CD

 

Presupune o abordare total inovativa  ce coreleaza activitatea diverselor zone/arii corticale pentru o aprofundare mai usoara. Metoda pleaca de la ideea ca tabla inmultirii are doar 42 de rezultate, dintre care:

 alaturam activitati diverse in procesul de invatare si  transformam invatarea in joc ( memorare logica involuntara NumLit) 

 Copilul este ajutat grafic si informational, toate solutiile posibile fiind trecute in casuta numarului ce urmeaza a fi invatat. Pentru o mai buna orientare, se face diferenta de pozitie la cifrele care reprezinta unitatile si zecile.

 

          Tabla Inmultirii CD                                                Tabla Impartirii CD

 

  fig. 3                                                                                                                 fig. 4

Motric

 

Invatam o poezie despre tabla inmultirii

 

 

 

 

 

Descriere teoretică Aplicații practice

 IMI  PLACE, VREAU SA LE CUMPAR !

 

Caiet Special Clasa I

Caiete NumLit - cu liniaturi speciale

CAIETE CU LINIATURI SPECIALE 

Invata Copilul sa scrie frumos! 

Scopul acestor caiete este formarea deprinderii de scriere, pe orice tip de liniatură, a elementelor grafice, precum şi a literelor şi a cifrelor. 

Caietele cu liniaturi speciale NumLit au fost gândite pentru a forma deprinderi de scriere corecte pe liniaturi diferite in acelasi timp si sunt prezentate intr-o serie logica astfel incat sa puteti cuprinde materia intr-o evolutie logica pe tot parcursul anului si copilul sa nu se plictiseasca lucrand mereu pe aceeasi liniatura. Sa-si mentina interesul treaz si sa poata acumula.


Talentul (natural) al fiecarui individ in a forma succesiv corect curbele necesare si antrenamentul (munca serioasa) sunt 2 dintre conditiile necesare ce pot fi depasite cu usurinta in obtinerea unui scris frumos. 
Atentia acordata de NumLit fiecarui detaliu de produs se reflecta in usurarea muncii copilului, astfel incat aceasta sa se transforme din efort pur in placere manifestata prin joc si de aici prin placerea de a " lucra", in rezultatele dorite. 

 

Folosind liniatura combinata NumLit copilul va intelege CUM trebuie sa scrie. Isi va imbunatati capacitatea de a "desena" succesiv egal curbele si liniutele, realizand asttfel un SCRIS FRUMOS! Copiii scriu frumos, iar scrisul nu se deterioreaza la trecerea de pe liniatura tip I pe alte tipuri de liniatura si iata de ce :

- copilul intelege prin exersare in paralel si isi formeaza scrisul prin urmarirea similitudinii. 
- profesorul / parintele observa greselile de scriere / forma de scriere la trecerea intre liniaturi si poate corecta 
- nu va mai exista "socul" trecerii la dictando .

Metodologic ideal este sa folositi Caietul mecanic Numlit , acolo unde copilul poate lucra si sterge pe plansa speciala, pentru initiere, iar mai apoi sa folositi filele din registru sau caietele cu liniatura speciala!

 

 

I LOVE IT  


Prezentare

CAIET a5 24/ 48 fike, hartie offset de 70g/mp import albă, liniatură specifică, combinată: tip I, tip II, dictando, matematică.

Coperta din carton de 200g/mp, calitate excelentă.

Permite scrierea cu cerneală fără ca aceasta să se imprime pe verso.

Caietul are inscripţionată pe copertă eticheta de identificare a elevului.


Scop

Scop:

  • formarea deprinderii de scriere pe liniaturi diferite: tip I. tip II, dictando, matematică


Exerciţii

 Caietul permite exersarea elementelor grafice pe linitură tip I, tip II, dictando, matematică.

 

Caiete cu Liniaturi speciale pentru Gradinita si Clasa Pregatitoare

Grupa mare /  Clasa Pregatitoare :  

 

Educația Armonioasa.... inspirată, inteligenta, integrată se manifesta prin atentia acordata de NumLit fiecarui detaliu de produs si se reflecta in usurarea muncii copilului, astfel incat aceasta sa se transforme din efort pur in placere manifestata prin joc si de aici prin placerea de a " lucra", in rezultatele dorite,

 

Caiet Grupa Mare - caiet de formare a deprinderilor unitare de scriere, semne grafice

Caiet de matematica cu Patratica mare - permite elevilor să scrie cu mai mare uşurinţă elementele grafice datorită dimensiunii pătratelor afişate în acest caiet (pătrate mari de 1 cm împărţite în patru pătrate mici).

Caiet Clasa Pregatitoarepermite elevilor să scrie cu mai mare uşurinţă elementele grafice datorită dimensiunii pătratelor afişate în acest caiet (pătrate mari de 1 cm împărţite în patru pătrate mici atat cu linii cat si din puncte)

Caiet special dictando AVAP -

Caiet Scalar -

Caiet Special Matematica -

Caiet Geometrie -

 

 

Vreau sa comand  

 

Caiete cu Liniaturi speciale pentru Clasa I

 Clasa I :  Caiete cu liniaturi combinate

Obisnuinta noastra de a-i forta sa scrie in liniatura de tip I si exersarea continua pe acest tip de liniatura in scopul de a forma un scris corect nu este, in acceptiunea noastra, solutia castigatoare pentru clasa I 


Va propunem :

 

Caietul cu liniatură NumLit, conceput pentru clasa I, are afişate diferite tipuri de liniaturi: tip I, tip II, matematică, dictando.pe aceeasi pagina

Caietul cu Special Combinatconceput pentru clasa I, are afişate diferite tipuri de liniaturi: tip I, tip II, matematică impartite in mod egal pe cele 4 pagini

Caietul de formare scris Dictando AVAP, este un concept novator destinat clasei I 

Caietul de Caligrafie - este un mijloc excelent de intelegere si formare a scrisului pentru copii de clasa I si inceput de clasa a II-a. In sine, "Caietul de caligrafie" este o lectie pentru noi toti si chiar daca ai nostri copii vor scrie toata viata la calculator, ei trebuie totusi sa invete prin scris sa fie ordonati...Este, pana la urma, un antrenament de vointa, o lectie de Educatie! Caietul de caligrafie ii va ajuta pe copii sa inteleaga "trecerea" intre diverse tipuri de liniaturi si ii va ajuta sa-si pastreze o forma ordonata a scrisului.

Caietul Dictando Special - preia stafeta si ii ajuta pe copii sa exerseze scrisul, cu ajutorul liniei ajutatoare cu care este dotat. Pentru cei de clasa a III-a si a IV-a , caietul este important (in lipsa orelor de caligrafie) sa-si reeduce scrisul, urmand alinierile din caiet. 

Caiet de Geometrie  - destinat grupelor de gradinita, clasei pregatitoare , claselor i-IV, util in predarea fractiilor, corpurilor geometrice etc.

Caiet CT1- destinat  clasei I - 1/2 pagina alba, 1/2 patratica de matematica, 1 pagina tip 1

Caiet CT2- destinat  clasei I - pagina alba, 1/2 tip 1, 1/2 tip II

 

 
Vreau sa comand  

Caietul de Muzica

Caietul de Geografie -Biologie

Caietul Dictando Special

 

 

Vreau sa comand  

 

Brasov

+ 0724 61 71 28 Comenzi
+40 721 10 10 20 Metoda didactica

fix@printings.ro